Wajah Bayi Siti Nurhaliza Tersebar Sebelum Waktunya

Kolase korankito.com

Pasca umumkan kelahiran, Siti Nurhaliza tak langsung tunjukkan wajah bayi. Ia dan keluarga menunggu sepekan setelah kelahiran. Namun belum juga sepekan, wajah bayi perempuan Siti sudah tersebar di dunia maya.

Suami Siti, Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa, membenarkan itu potret anak mereka. Ia tak marah karena memang begitu banyak sahabat dan kerabat yang datan menjenguk saat istrinya melahirkan anak pertama.

Berita Sejenis
1 daripada 4.088

“Ya, itu memang gambar anak kami, tak akan kami nak nafikan (menyangkal). Perkara ini berlaku di luar kawalan (kendali) karena ramai saudara mara dan rekan yang datang menziarah Siti serta anak kami, hari ini,” tutur suami Siti dilansir dari BH Online Malaysia, Senin (19/3) malam.

Suami Siti menyayangkan potret wajah anaknya tersebar sebelum waktu yang telah dijadwalkan. Pengusaha kaya raya asal Malaysia itu menyebut tindakan diam-diam menyebar potret anaknya sebagai aksi tak bertanggung jawab.

“Jujurnya, saya amat terkilan (kaget) dengan tindakan tidak bertanggungjawab pihak yang menyebarkan gambar itu karena kami sudah merancang untuk memaparkan wajah bayi kami dan mengumumkan namanya dalam satu majlis khas (konfrensi pers),” terang suami Siti.

Meski wajah anak sudah tersebar, namun Siti dan suami belum umumkan nama bayinya. Sebagai panggilan sementara, nama Fatimah Az-Zahra dipilih Siti dan suami untuk memanggil bidadari kecilnya yang lahir pada Senin (19/3) pagi.

Rupanya nama Fatimah dipilih karena merupakan nama anak Nabi Muhammad SAW. Apalagi bayi Siti juga lahir tepat di tanggal 1 Rajab yang merupakan hari lahir Rasulullah SAW.

“Untuk tempoh (waktu) seminggu ini, sebelum nama sebenar (asli) diumumkan, kami sepakat memilih Fatimah Az-Zahra untuk bayi yang baru lahir ini. Ramai yang keliru sebenarnya kerana menyangka Fatimah itu adalah nama kekal. Itu hanya gelaran yang kami berikan kepada bayi kami sebelum mengumumkan nama yang sudah pun kami pilih,” tutur suami Siti. (korankito.com/O tri/mbam) 

AN