Bisa Dipercaya

Akhirnya! Setelah 11 Tahun Menikah, Siti Nurhaliza Melahirkan

Foto/dok

Ada yang pergi, ada pula yang datang. Jika Opick berduka karena kehilangan anak dan istri, penyanyi Malaysia Siti Nurhaliza tengah bahagia karena telah melahirkan.

11 tahun menanti kehadiran anak, Siti akhirnya hamil dan melahirkan bayi perempuan pada Senin, 19 Maret 2018. Kabar bahagia ini diumumkan Siti dan sang suami di akun media sosial Instagram.

“Kenyataan Rasmi: Dato’ Sri Siti Nurhaliza selamat melahirkan bayi perempuan di sebuah pusat perubatan di ibu kota, kira-kira jam 8.17 pagi. Beliau melahirkan bayi seberat 3.55 kilogram itu secara pembedahan (sesar). Pasangan ini memilih hari Isnin untuk kelahiran anak pertama mereka kerana bersamaan dengan hari kelahiran Nabi Muhammad (Rasulullah s.a.w) selain jatuh pada tarikh 1 Rejab,” tulisnya.

Kondisi Siti dan bayi perempuannya dalam keadaan sehat usai proses persalinan. Siti hanya mengizinkan keluarga terdekat saja untuk menjenguk. Diva asal Malaysia itu mengaku membutuhkan waktu untuk masa pemulihan dan meminta waktu untuk beradaptasi menjadi seorang ibu.

“Siti dan bayi berada dalam keadaan baik dan buat masa ini hanya membenarkan kaum keluarga terdekat saja untuk melawat. Buat masa ini Siti mahu diberi ruang untuk berehat dan menumpukan perhatian pada hari-hari awal bergelar ibu.Mengenai wajah dan nama anak, Siti dan Khalid meminta diberi sedikit masa sebelum mengumumkannya,” terang Siti dalam pernyataan resminya.

Siti belum tunjukkan wajah bayinya. Ia juga akan umumkan nama sang anak sepekan setelah melahirkan. (korankito.com/O tri/mbam)